lockfagel

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Emelie - 4 oktober 2009 21:06

  

Den här bilden är jag faktiskt väldigt nöjd med, ta bort kopplet och halsbandet så är den bättra bara ^^

Jag råkar vara fotografen och det är min hund x'3

Av Emelie - 4 oktober 2009 20:39

  

I'm watching your every move.. Scary, isn't it? x'3

 

Utmattad.. Efter ett besök av släkten borde man få en veckas vila.. även från skolan ^^

Ni vet säkert hur det är när man läser en extremt bra bok och det händer något spännande, man kan liksom inte lägga ifrån sig boken.. Så har jag det nu med, men min poäng är en helt annan. Jag snackar inte om en bok för tillfället.. Nä, för mig är det rolla nu.. Inte konstigt bordsroll, utan där man skriver historier. Håller på att rolla med en på s.s och vår story har blivit så grymt spännande nu.. min figur håller på att dö x'3 Jag sitter bara och väntar.. och väntar på att hon ska svara! x'3

Och jävlar, jag missade första halvan av Parlamentet o.o

"Vad är transfetter?" "Tja, det är väl fetter som klär ut sig till ett annat kön"

"Vad heter programmet där svenskar flyttar in hos infödingar?" "Bonde söker fru"

HAHAHAHAHAHAAHAH!!! Gud vad jag skrattade åt det där x''3 Blått parti vann ^^

Imorrn är det förhör på idrottsläxan: muskler. Och jag har ju övat lite.. sådär. Jag kan några muskler och att hjärtmuskeln är snabb och uthållig och skelletmuskeln är snabb men inte uthållig.. De glatta musklerna är långsamma men uthålliga.

Heheh.. Nej, jag kan knappt skriva något här nu efter det jag skrattade åt Parlamentet. Det är faktiskt ett jädrigt roligt program x'3



Av Emelie - 4 oktober 2009 17:05

  

Grymt bra film<3

 

Ja, i början av 2009 hade ju Män som hatar kvinnor biopremiär, men jag såg den ju inte förrän för några veckor sedan då min mammas make, Anders, köpte den. Jag måste säga att det är en riktigt bra film, jag gillar ju deckare så ^^ Dock lite väl barnförbjuden på sina ställen, men jag kan blunda ^^ Heh x'3

Noomi Rapace spelar ju Lisbeth bara för grymt, hon är ju banne mig Lisbeth Salander, en av Europas bästa hackers, i filmen. Underbart, Noomi<3

Jag blev glatt överraskad över hur bra filmen faktiskt var, känner nästan för att se den igen här nu ^^

Kanske ska läsa boken?

Här i september hade ju Flickan som lekte med elden, uppföljaren till Män som hatar kvinnor, premiär och jag bara måste se den! Vet inte om det är värt att kanske åka fast på biografen för, jag kan nog vänta tills den kommer på DVD. Tror även den blir en succé x'3

Rekommenderas verkligen till er som älskar spänning, deckare och tål barnförbjudna grejer ^^


  

Flickan som lekte med elden.. Cool bild faktiskt ^^

Av Emelie - 4 oktober 2009 10:15

  

       Eddies nya bil ^^ It's nice.. VOLVO!  Tydligen är det en Volvo XC60.. Den är inte silvrig!

  

Eddies gamla volvo, som - om jag inte är för lättlurad - det tävlades om på Tyra Banks Show.

En Volvo C30 var det här, jag har länge undrat vad för bil han körde eftersom jag visste att den inte var en Volvo S60R som det ska vara. Också väldigt fin x'3

  

Bildkälla: www.twilightsweden.se


Nu har jag även tagit reda på vem som ska regissera Eclipse eftersom dem tydligen vill byta regissör till varje film..

I Twilight hade vi Catherine Hardwicke.

I New Moon hade vi Chris Weitz(som även regisserat Guldkompassen).

Och nu i Eclipse har vi David Slade.

Nu får vi se om David Slade är något att ha, för jag själv har jag varit väldigt nöjd med Catherine och Chris, kanske Chris lite mer eftersom Catherine verkade bara ha skummat igenom Twilight och missat några detaljer.. T.ex att vampyrerna ska vara bleka! Alltså, i vissa scener var Bella blekare än Edward! Och av det jag sett ur New Moon trailarna så verkar Chris även rättat till vampyrernas ögon. Dem behöver inte ha närbild för att se vilken färg ögonen är. Det är jag väldigt nöjd med ^^

Nu får vi hoppas att David Slade fortsätter på det spåret och gör en grym film!


Kikar runt lite på TwilightSweden.se för lite mer info från inspelningarna osv.

- Robert Pattinson har berättat att han försöker skriva lite låtar till Eclipse med, men har ett väldigt tajt schema så vi får hålla tummarna för att han får tid att skriva lite låtar.

- Som ni säkert vet har Rachelle Lefevre bytts ut mot Bryce Dallas Howard i rollen som Victoria, p.g.a att Rachelles scheman krockade. Det är trist, Rachelle var perfekt för rollen som Victoria, men vi får hoppas att Bryce gör ett bra jobb också.

- Leah Clearwater spelas av Julia Jones och Seth Clearwater spelas av BooBoo Stewart.

Vad tror ni?


 Julia Jones as Leah Clearwater

Boo Boo Stewart as Seth Clearwater

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards